ett samtal många missförstånd


Det är svårt att förstå hur enkelt ett missförstånd uppstår. Speciellt om man inte pratar sitt naturliga språk.
 Missförstånd är energin till tjurighet och i slutändan ilska.

hur rättar man ett sådant fel när man inte ser personen i fråga på flera månader?


Missförstånd kan vara enkla saker såsom att förklara en sak på barnnivå vilket gör att jag vet vad jag pratar om men mottagaren uppfattar det som att jag försöker dumförklara henne. Suck....

Hur rättar man ett sådant problem??

snart börjar skolan, kan bli både flipp eller flopp. Jag hoppas givetvis på flipp men jag har förändrats så sjukt mycket sedan jag träffade klassen senast. Många kommer förmodligen bli besvikna på mig. Att bo hemma under LIAn var det sämsta jag kunde tänkas göra. Att arbeta på samma ställe som förra sommaren var förmodligen ännu sämre. Jag förstår inte varför jag alltid gör de sämsta valen i mitt liv. Hade kunnat haft ett bra jobb och slappat under sommaren med lediga helger och ändå tjänat pengar. Nu jobbar jag häcken av mig för att knappt få ihop till en resa i vinter. Har däremot förmodligen skaffat mig ett extraknäck till vintern. Eller jag vet inte, det är inte säkert...

nää nu ska jag gå och deppa lite mer... ring om ni vill pigga upp mig eller bara vill rädda mig från allt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0