Att bo i en väska

Det låter antagligen jättetrångt att bo i en väska. Men jag kan försäkra dig om att gör du det rätt och framför allt har tålamod så kan det vara det friaste du någonsin kommer uppleva. Riktigt så fritt är det inte för mig. Jag har ett otroligt tajt schema på vad jag än ska göra och värst av allt så kan jag inte spendera den tid med min flickvän som jag vill. Hon förtjänar mer än att se mig sova 6 timmar en natt och bli väckt halv 6 om morgonen för att se fyra brödskivor och lite ost vara borta. Men även efter arbetstiden så borde jag spendera tid med henne. Ta det nu inte som om jag MÅSTE vara med henne men jag mår som bäst när jag har henne runt omkring mig. Men i alla fall efter arbetstiden så borde jag vara med henne, igår är ett praktexempel. Vi har ingen fotboll på tisdagar och torsdagar  så de är lite vigda åt egna aktiviteter såsom champions league igår. Men då skulle Pelle gå på en kurs om förberedande styrka. Den var jätteintressant men till vilket pris? Jag hade hellre halvsovit i soffan med flickvännen och diskuterat Romas vara eller icke vara.

Men om jag lämnar det ämnet en stund och beskriver lite mer vad rubriken syftar på så är det en fast punkt i livet som kallas hem. Jag har inte direkt haft ett hem om man bortser från föräldra hemmet. Jag bor nu hos en kompis som aldrig är där och har bara dryga tre månader kvar att bo där sen måste jag packa väskan igen. Det går i och för sig snabbt då jag i stort sett bor i väskan. Igår var jag hemma exakt 2:23 minuter när jag kom hem från jobb. Jag steg innanför dörren och sparkade till reklambladen som alltid dimper ner i  brevlådan när man minst önskar. Tog inte av mig skorna då detta hade sinkat mig, lite som punktering hos en cyklist. Sprang in på toa, inte för att jag var extremt nödig men återigen ta tillvara på tiden. Därefter packa väskan, träningskläder och inomhusskor, funderar på om jag glömt något och inser att hjort är hjort och beger mig ut och ner till GA torg för att ta bussen.
    Detta är inget ovanligt. Jag brukar inte vara hemma eller i säng förrän efter elva tiden på kvällarna och sedan iväg igen vid halv 6 respektive 6 beroende på vart jag sover. Jag har tänkt lite på vad det är jag håller på med och insett att har man ingen fast punkt i livet så är det lite som att spela fotboll med sig själv, helt meningslöst och energikrävande. De rutiner som många hatar älskar jag.

Idag är det champions league, men jag ser hellre Råå IF dam spela SM ute i Rydebäck. FORZA RÅÅ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0