Dagens Dagdröm: Möjlig framtidskarriär

Nu var det dags igen.. Pelle dagdrömmer på tok förmycket, kan någon hejda honom?

Dagens dagdröm:

jag satt och chattade med en go vän på msn på arbetstid när det slog mig att jag kan göra otroligt många olika saker bara jag ger mig fasiken på ett. Jag har under chatten börjat tänka ut vilka kläder man kan ha som roddare. Kom fram till att ett par svarta snickers arbetsbyxor med många fickor lämpar sig. en svart t-shirt som helst har ett halv slitet tryck från en turné med ett band bara de allra mest musikälskande har hört talats om, och utanpå den så är en svart munktröja att rekomendera också den med ett tryck, gärna Rammstein eller annat hårt så man inte blir mobbad i fikarummet bakom scenen.
  När väl klädslen är avklarad så går mina tankar direkt på "vart skulle jag göra mest nytta... eller kanske minst skada". Det jag har hört av arbetet som roddare är att det är slitsamt men samtidigt så tycker jag att slutresultatet är sjukt skoj. Att få vara med och bygga scen har bara hänt en gång tidigare och den var inte direkt speciellt stor men själva arbetet är mycket likt varandra. Man bygger scenen, sätter upp ljusriggar och ljudställningar och sedan börjar man placera ut instrumenten. Det låter kanske inte så skoj men för mig är det en arbetsuppgift jag vill ha innan jag dör. Tänk att få betalt för att åka världen runt och bygga scener.

undra vart man ska söka för att bli roddare?? Är det någon som är i behov av mina tjänster.. tveka inte... släng iväg ett mail eller slå en pling!

[email protected]


dagens kommentar: sikta mot stjärnorna så når du trädtopparna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0