Fången


Jag har varit en fånge i snart tre dagar. Jag är ingen terrorist på Guantanamo, jag är ingen skytt med laser sikte på Kumla, jag är ingen våldtäktsman på ett lokalt häkte någonstans. Jag har helt enkelt varit sjuk.
Jag måste erkänna att det kom som en liten chock det här med att man kan vara sjuk på våren. Det började med att jag försov mig en halvtimme och var på väg upp ur sängen när jag kände att halsen gjorde tok ont. Ett orostecken. ATt jag sedan på eftermiddagen fick otrolig feberfrossa och drömde en hel del sjuka saker som inte ska återges i denna text, jag lär bli inspärrad då, denna gången på riktigt.

Men att vara tvungen att ligga inne och inte orka gå ut fastän solen visar sig på sin vackraste sida på mycket länge gjorde att jag kände det som om jag var en fånge, att jag gjort något dumt och nu fick lida mitt straff. Frågan är nog vad jag gjort och framför allt vem som straffar mig?

Men imorgon är jag nästan fri som en fågel, dags för jobb igen om inget oförutsett händer.

Dagens kommentar: utgår på grund av sjukdom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0