Jag åkte i ett monster!

Japp, jag åkte i ett monster. Det var i söndagsmorse efter ett arbetspass på tempel som jag helt oskyldigt tvingade Malin (som borde ha lockigt hår) att köra mig hem till Karro. Vi gick och snackade och jag njöt av den ljusbild som soluppgången skapade ut över sundet. Jag njöt lite förmycket tyckte hon-som-borde-ha-lockigt-hår och yttrade sig som om jag såg ut som en turist, hmm jag borde kanske lära mig japanska och leka adopterad??

Men i alla fall när vi kom till parkeringen vid Tivoli så stod där näst längst till höger en Citroën AX, exakt den modellen som mamma hade när jag tog körkort, vilket innebär att jag testat modellens gränser till det yttersta. (Den går inte fortare än 153 km/h trots hastighetsmätarens max på 220)
Jag frågade glatt om det var bilen vi skulle åka, jag tänkte att jag skulle få återuppleva gamla tider, men så var inte fallet utan till höger om denna Citroën stod ett rött monster. Lätt strömlinjeformad och glänsande i morgonsolen som i och för sig inte hade nått dit än på grund av skuggande hus.

jag sätter mig i passagerar sätet och lutar mig tillbaka, långt tillbaka. Frågade mig själv om det var någon stor stackare som suttit där innan eller om det var accelerationen som tvingat tillbaka sätet.
Bilen startar med ett vrål. "Sport-avgasrör" hävdas det från förarplats, en nyvaknad Drake tänker jag.

Men i alla fall färden hem går smärtfritt och jag är fortfarande evigt tacksam för att slippa gå de dryga 20 minuterna det hade tagit annars.


Det kom sig också att the workers på Tempel fick nys om min blogg och mobbade mig först och kallade mig fjolla för att sedan vilja bli omnämnda. Så här kommer det.

Rasmus... du är nu omnämnd i min blogg.
Magnus B Stääv, du är den grymmaste, elakaste bartendern (hoppas jag hjälpt din image på traven... PS! tack för "utbildningen" på hur man gör en Peach collins)
johan, dennis, astrid, andré, björn och anna... nu också nämnda..

jösses, vilket jobb...

Råå IF DAM spelade 2-2 mot Glimåkra efter en ledning med 2-0... HIF spelade också 2-2 igår... vilken söndag alltså.

dagens kommentar: solen går upp varje morgon, försök att hänga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0