Jag missade ett kodakmoment!!!

När jag åkte bussen från jobbet igår missade jag världens kodakmoment! Det var mellan Lerberget och Viken som den magiska sekunden uppstod. Tänk dig det här:

Du sitter och tittar slött ut genom fönstret du sitter vid. Ett fönster som är beläget på bussens vänstersida. Du känner att du blir allt mer dåsig då du är både hungrig och trött. Av en slump inser du att lite förändring i vardagen behövs så för att se Danmark tittar ut genom det högra fönstret på bussen. Det som skådas går egentligen inte att beskrivas utan måste upplevas på plats eller allra sämst med ett foto men jag gör ett försök ändå. Du ser vattnet som spegelblant och enbart vågorna från diverse fåglar som badar syns. Utöver detta lägger du till en dimma jag enbart sett i min fantasi förut och knappt ens då. Visst måste du erkänna att det låter underbart?!? Men då har jag inte ens tagit med FYREN! Mitt i denna magifyllda och förtrollande dimma kan du skymta fyren som i folkmun kallas för Svinabådan. Upplevelsen är fulländad.

Jag kommer aldrig aldrig uppleva ett sådant ögonblick igen. Tog jag tillvara på det? njaa jag grämde mig mer över att jag inte hade en tillräckligt bra kamera i handen istället för att titta noga och lägga det hos de andra minnena. Där kan det ligga och dra sig tills jag vill se något riktigt avslappnande.

Dagens kommentar:  är hämtat från Muse låt Invincible. Tonight you can really say that togehter we're invincible.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0