Skämtar de!??!??


Det här är inte sant var min första tanke när jag slog på tv:n och checkade in huvudrubrikerna på SVT text. på sidan 114 står det obligatorisk a-kassa kan bli dyrt. Man ska om regeringen går på den statliga utredningen betala minst 433 kronor per månad för att inte vara med i någon A-kassa. Detta är sjukt.

För ni ska veta att jag inte har "levt" på staten mer än att jag fick barnbidrag, studiebidrag och har ett lån på csn som jag har för avsikt att betala tillbaka direkt. Jag vill jobba och jag vill göra rätt för mig. Ska jag då straffas genom att tvingas betala mer än 5000 kronor per år för att inte få något tillbaka. Att gå med i A-kassa är givetvis en bra idé om man har ett fast jobb och vet att man kommer kunna betala in det första året för att vid eventuell arbetslöshet få ersättning. Jag har inte ett fast jobb och tänker alltså inte gå med i A-kassan än. Så bara för att jag inte vill slänga pengarna i sjön ska draken som bor i denna sjö komma och ta pengarna ifrån mig utan att jag ska få så mycket som en fisk tillbaka.

absurt

Jag hoppas att detta bara är ett förslag från en statlig utredare som dels har för lite att göra på jobb och dels inte är vid sina sinnes fulla bruk, han/hon måste ha tappat all kontakt med verkligheten. Det funkar inte att bestraffa de som sköter sig.

Men som tur är så har jag ett par år på mig att flytta utomlands och låta detta land drivas i fördärvet av antingen en röd eller blå fana, det verkar spela kvitta.

men passa er... 2010 blir ni panka...

dagens kommentar: If you want me... come and get me!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0