Bloggarnas värld

Det är ett underligt samhälle som har skapats genom fenomenet blogg. Jag trodde aldrig jag själv skulle fastna där men så blev det. Skrev ett par inlägg men tröttnade sedan tills jag insåg konstformen i det hela och det var ingen mindre än DeLarsson som visade hur det verkligen ska gå till.

Men jag har flytit runt lite på bloggvärlden utan att tillhöra någon direkt utstickande grupp utan jag har skrivit rätt allmänt och öppet. Det är i alla fall mitt mål. Men efter att ha flytit runt lite fick jag nys om en cool blogg som heter Joelsunderbara. Han skriver om sitt liv på ett självdistansierat sätt och allt är lättläst men ändå komplicerat. Men han är inte den bästa bloggen jag läst men ändå snittar han 9 kommentarer på VARENDA inlägg.
  Jag menar inte att jag vill ha kommentarer utan jag säger gå in på hans blogg och läs kommentarerna. De är hemskt sexistiska och det är merparten tjejer som skriver så. Hans brillianta sätt at utrycka sig har gett honom ett harem av tjejer som skulle ge upp varenda sekund av sitt nu tråkiga liv för att åka till götet en kväll och hänga med killen som tvättar bajslakan (han säger det själv) till vardags.

Varför?

Jag gissar på att det är humorn som är att tacka, det var väl lite så jag lyckades få min tjej. Men hur kan de genom bloggen veta hur han är?

Frågeställningen är knepig och svaret är inte mindre invecklat. Min gissning är inte ens värd att nämnas här men det väcker tankar. Se på Schulman och Blondinbella för att inte tala om blondinbellas pojkvän. De har inte direkt åstakommit något men ändå tjänare de mer än vad jag gör som går till jobb varje dag och sliter. de skriver ett par rader om sådant som ibland intresserar en fluga men oftast gör så att två personer i Bangladesh begår självmord.

Annat var det förr då kändisarna fick kämpa för att komma i rampljuset och omgivningen hade respekt för dem.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så sant !

2008-08-19 @ 09:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0