ensam

Ibland är man rätt ensam. Det kan vara som den kinesiske studenten som ensam stod emot en stridsvagn, eller som en boxare i ringen. Det kan också vara så att man på fotbollsplanen är ensam trots att man har 10 lagkamrater runtomkring sig. Det är väldigt lätt att känna sig ensam, även om man är omgiven av nära och kära.

Igår var jag ensam för ett kort ögonblick. Det var ett tyst ögonblick, det stack inombords. Det var verkligen jag mot världen då. Eller egentligen inte för enligt siffror på nätet var det jag och 5 644 506 mot världen.

en fight jag gärna tar men ibland svider det lite extra, när personer när en inte bara sågar det man avgudar utan först sågar ner det, gräver ner det, spränger upp det, totalförstör för att avslutningsvis sätta det på en rymdfärja och skicka det dit ingen människa satt sin fot. Antagligen skulle vi då (om man lyssnar på de som inte tycker som jag) att starta ett intergalaktiskt krig mot de stackars varelser som råkar ta emot denna färja och lyssna på innehållet. (ska man skicka en CD skiva eller en MP3 spelare??)

Det jag vill säga är att alla tycker olika, så är det bara och alla får lov att tycka olika. Men ibland så är man inte beredd på det och då hinner man inte sätta upp muren. Det blir som om Kina skulle byggt muren ut mot vattnet istället för mot Mongolerna. Tänk dig vilken katastrof det hade varit. Då hade Kina varit rätt ensamma, ungefär som jag var igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0