Ett ljus genom molnen

Det är en tuff period för fotbollen det har jag redan spytt galla över i tidigare inlägg, folk har lämnat för att inte komma åter. Nu inför helgens matcher är det återigen tufft att få ihop lag men vi kommer lösa det på ett eller annat sätt.

Det är detta som jag ser som fantastiskt nu. Vi har otroligt svåra tider men vi är fyra män och en pojke (undertecknad) som i en grupp med tjejer ska leda dem till seger och framför allt en rolig höst. Det är en stor ryggsäck med mycket sten vi kommer bära och vi ska hjälpas åt att dra det tunga lasset. Ingen ska få vårt skepp att sjunka.

Dessutom så kom det tre ljusglimtar i det oväder som råder. Tre "nya" spelare gjorde entré på träningen och jag anser att det är på väg åt rätt håll. Från att förra veckan ha förlorat jag vet inte hur många så fick vi idag två spelare som kan spela för oss och en go tjej som ska träna med oss för att spela med sin klubb i IKEA... eller förlåt... Älmhult.

Än är inte hoppet borta hos Pelle, för det krävs mer än så här för att knäcka världens goaste tjejer, Råå IF.


FORZA RÅÅ!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0