Ett utbyte

Jag har skrivit det förr och gör det igen, vänskap är otroligt viktigt. När man är ung kan man inte välja sina vänner med samma omsorg som man gör när man blir lite äldre. Nu är en del vänner viktigare än andra, så är de tyvärr.

De vänner som är viktigast är de som man har ett utbyte med. Det kan vara i cd skivor, böcker, energi men också erfarenheter. Jag anser att kan lära sig sjukt mycket om man hänger med rätt personer.

DeLarsson skrev att han och jag kommer från samma musikaliska kvarter och det stämmer till fullo. Även om vi han har lite mer hjärta för Blues och jag lite mer för elektronisk alternativ (gillar fortfarande inte namnet på den genren men kommer tyvärr inte på något bättre) musik så drar vi åt samma håll. Vi bondar skulle man kunna säga, och att bonda så var det länge sedan jag gjorde (om man inte räknar flickvännen, för hon är ändå min bästaste bästa vän). Måste varit i mellan och högstadiet då jag och Tomas a.k.a tomtom hade våra bisarra lekar där vi lät fantasin flöda i enorma mängder medans klasskamraterna tyckte vi kom från en annan planet. Det var ingen mobbning vad jag minns utan vi var mer barnsliga enligt de andra. Men det är man när man är 10-12 år.

Men jag och DeLarsson har en vänskap som är så mycket mer än att stå emot världen tillsammans. Vi delar samma musiksintresse, vi diggar båda fotboll och han har en god smak för bra film (PS! mannen, jag har en ny du borde se).

Detta hyllningsinlägg var tänkt som ett beskrivande av vänskap och hur det skapas men det är svårt för mig att nämna vänskap utan att nämna DeLarsson. Bästa som hänt på länge är att jag joinade Råå IF, för där hittade jag min flickvän, en übergo vän samt så gjorde det att mit stora intresse för fotboll väcktes på nytt.

Forza råå, nu är det tre poäng mot Eskil som gäller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0