nyfikenhet

jag lider av ett syndrom jag kallar nyfikenhet. Jag undrar ständigt vad som pågår. Jag vill veta allt. Kommer det ny teknik vill jag testa den, en ny sport kan jag genast tänka mig att bli den förste utövaren, nya råd och rön inom forskningen och jag försöker så gott jag kan på min grundskolenivå i biologi, kemi och fysik sätta mig in i problemet och sedan lösningen. Oftast märker man att det är genialist enkelt och man borde ha kommit på det själv. Men ibland får man inte reda på någonting överhuvudtaget. Personer håller tyst som muren.

Exempel nummer ett. Nu håller vår damansvarig samtal med spelarna angående nästa år och lite om dittan och dattan kring fotbollen. Jag hamnade med honom väntandes utanför omklädningsrummet och vi började prata. Jag pressade honom rätt bra utan att bli allt för oförskämd. Han läckte inget. VAD FASIKEN HAR TJEJERNA SAGT!!!!

Exemepl nummer tre som fortfarande pågår.
Min goda vän DeLarsson frågar vart min officiella adress numera är. Jag blir genast nyfiken på varför? vad ska han hitta på? under bråkdelen av en sekund kommer jag på tio alternativ han kan göra genom att veta min adress, flera av dem är otroligt otroliga men det hinns inte reflekteras över det.

1. Skicka en burka surströmming
2. Spruta grädde in genom brevinkastet och ropa april april för att sedan inse att det är augusti och skrika SORRY!! och sedan skriva "förlåt mig" med grädden i hela trapphuset.
3. skicka blommor (vilket vore inte så troligt då han istället kan ge mig dem i handen på fotbollen ikväll)
4. Va fasiken ska han skicka blommor till mig för??
5. Be Högaborgsmaffian fixa så jag "sover med fiskarna".
6. Begära en flyttändring till Kazakstan, eller kina kanske.
7. anställa en väktardvärg med cowboyhatt (hade varit riktigt roligt :)  )
8. ringa brandkåren och säga att det brinner där
9. sätta eld och glömma ringa brandkåren utan åka direkt till taxi kurir och säga att det behövs tre taxibilar med vars tio spannar vatten till just min adress.
10. bara allmänt vill veta vad jag bor.

Det är bara tio saker av de hundra jag kan komma på.

jag är otroligt nyfiken på vad som hända skall....

to be continued.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0