shamu the mysterious whale

Aftonbladet må vara den tidning jag avskyr mest av alla tidningar och spenderar sällan pengar på att införskaffa den.

Men dagar som denna då jag har lite tråkigt och kollat upp de flesta bra tidningar på nätet bläddrar jag snabbt igen om deras nätsida och fastnar vid de 10 mest missuppfattade låt texterna.

Titeln är som vanligt lite missvisande för det handlar inte om själva texten i helhet utan om enstaka fraser ur texten som man kan höra fel på.

Där finns klassiker som

The Police - "When the world is running down"

Rätt: "you make the best of what still around"

Fel: "you make the best homemade stew around"

men också otippade såsom


Bee Gees
- "Stayin' alive"

Rätt: "it's alright, it's okay, you may look the other way"

Fel: "it's alright, it's okay, you make love the other way"

men den som får mig att spontant skratta tills tårar kommer fram är den något klockrena felhörningen på U2's låt  "Mysterious ways"
Den rätta frasen ska vara "she moves in mysterious ways"

men har man lite knäck i lurarna kan det faktiskt låta som

"Shamu the mysterious whale"

Klockrent!!!

     


Kommentarer
Postat av: Shamu

Så jäkla roligt!

2008-08-27 @ 07:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0