Sista dagen!!

Så otroligt skönt! Det är sista dagen för sommarjobbare. Dessa små imbeciller som jag egentligen borde jaga med min compressedair cleaner POWERCLEANER 400 istället för de små bananflugorna som i jämförelse förter sig som timida lejon på Zoo.

Nu finns det absolut sommarjobbare som är helt underbara och borde få anställning direkt efter färdig utbildning men de sommarjobbare jag tänker på är de som försört varje morgon på linje 220 från helsingborg till Höganäs. Det är framför allt fem stycken som bör sluta snarast med att var sig själva.

Varför? joo, jag väntade på den frågan.

Jag ska berätta er denna hemska historia om morgonfridens nederlag.


En morgon stiger jag glatt ovetande på bussen där jag brukar. Jag ser framför mig en lugn stund med min bok och sedan sova de sista tio minuterna innan jag kommer fram till jobbet. Men den morgonen som i folkmun går efter namnet Dagen MD (morgondöd) var allt helt annorlunda. Jag har mitt favoritsäte med ett annat i backup ifall det skulle sätta sig någon på mitt säte. Men det brukar lösa sig till nästa dag eftersom de flesta människor inte klarar av en tokstirrande blondin på sätet bredvid i mer än en dag i stöten.
  Men denna morgonen så var alla mina backupsäten fulla av ungdomar. Eller fulla med ungdomar är kanske en överdrift men dessa jordens otyg hade lyckats sätta sig så utspritt att vart man än satte sig så var man obekvämt nära dem. Dessutom så hade de inte vett att bevara morgonfriden som övriga passagerare, de dagliga pendlarna, så ömt värnar om. Ingen pratar, ingen har musiken på för högt, ingen stör de som eventuellt vill sova. UTOM!! de nya sommarjobbarna som förövrigt jobbar på Höganäs Keramik. Och jag kan förstå att det företaget är på väg i botten om det är den här typen av anställda de söker.
För det första så pratade de två tjejerna med varandra KONSTANT i 45 minuter. Jag visste inte att det fanns samtalsämnen nog men tydligen så kan man sänka sig till den ytterst lägsta av alla låga nivåer och prata om ens kudde i ungefär 14:39 minuter. Visste du att kudden med hästar på är mjukare än den utan hästar?
  Hela sommarjobbargänget består av tre killar och två tjejer. Som tur är så jobbar de lite olika tider men det är alltid minst tre pers som åker med och oftast är tjejerna med. Emelie och sara som de heter har nu gått igenom det mesta man kan prata om och fortsätter som om inget hade hänt, hur i hela friden orkar man? De leker vuxna och försöker diskutera politik en morgon, men deras dumhet lyser igenom ungefär som Långe Jan placerad i ett vardagsrumsfönster. 
  Killarnas uppgift på bussen är att muttra surt till varandra på ett obegripligt grottspråk som får en konversation mellan min bror och mig att låta som rikssvenska. De har även som bisysselsättning att smutsa ner sätena framför dem till den grad att den stackare som sätter sig där utan att kolla kommer behöva tvätta byxorna tre gånger för att få dem rena. De sitter förresten inte på sätena utan ligger med gumpen mellan sätena de "sitter" på och de säten där de har fötterna. Jag undrar om de inte har ont i ryggen.

Detta är bara ett utdrag av allt som dessa sinnesslöa själar gjort.

Skönt att det är sista dagen så nästa vecka kan jag äntligten vara den ända mentalt efterblivna personen på bussen, sen veckan därefter kommer Robert hem.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha, de jobbar hos oss ;) Det är sådana typer som jobbar där 7-18 varje vardag. Jag var bara tvungen att skriva när jag såg det, kan inte sluta skratta! Hahahahaha! :D

2008-08-18 @ 10:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0