Söka jobb

Det finns inget mer stressande än att söka jobb. Jag trodde att det värsta var när man inte hade jobb och skulle söka. Men än värre är det när man har ett jobb, en projektanställning, som är på väg att ta slut och man inser att man absolut inte kommer ha någon inkomst om man inte lyckas skaffa något jobb. dessutom bör man inte söka jobb på arbetstid men vem kan hindra en när båda cheferna är på semester?

Jag har fått bra kontakt med väktarna i vår vaktkur och de lovar att lägga in ett gott ord för mig om jag söker jobb där eller på andra platser inom G4S. Det verkar lovande och jag går in på G4s.se och börjar lägga in mina uppgifter. Allt går fint tills jag ska bifoga mina betyg och intyg.

VAR FASIKEN ÄR DEM??

jag börjar i panik fundera på om jag har haft dem när jag bodde med Matti, risken finns. Jag kan också ha dem i ett fint kuvert hemma hos föräldrarna dit inga bussar går och mamma som har svårt att gå efter ett par dagar på lasarettet bör kanske inte komma och hämta mig. Kort sagt, jag kan inte kontrollera om de finns där hemma.

Undra hur många jobb man får utan betyg??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0