Som blixtar från en redan molnig himmel

Igår uppstod ett fantastiskt väderfenomen. Det bevisade hur lite makt vi människor egentligen har över planeten. Vi kan inte göra något konstruktivt utan enbart förstöra naturens glans. 

Igår åskade det inte. Men där kom mängder av blixtar. Rakt ovanför Helsingborg lystes himlen upp av dessa ljusa energiladdningar. Men i stort sett inga smällar hördes. Framför allt så hördes inte smällarna så högt som de bör göra efter gigantiska elektrisktladdade träd på himlen. Det var ett skådespel som gav en ro, som lugnade ner mina tankar där jag stod och beskådade detta skådespel från vårt lägegenhetsfönster.

Det var magiskt som en go vän till mig skulle sagt.


Men det är inte enbart gårdagens väder som rubriken på dagens inlägg syftar på. Igår efter fotbollsträningen kom ett par chockbesked. Jag ska snabbt redogöra för historien bakom det hela. Vi har under sommaruppehållet förlorat ett antal spelare. Två var "planerade" då de skulle fortsätta studera i USA så där är inget att säga. Utöver det så har fyra slutat av olika anledningar. Så igår när vi satte oss för att ha ett frukt-fika-möte så kom utbrottet som kvällstidningarna hade sagt. Två till blev officiellt förklarade "förlorade". Den ena viste jag om men att en ska göra sin praktik i Nya Zeeland under slutspurten av serien var jag lyckligt ovetande om tills igår. Det kändes dystert, ungefär som att det inte kunde bli värre.

När tjejerna gått ut från lokalen för att släppa allt och bege sig hem satt jag och tre av mina kollegor kvar och skulle prata. Per fick först ett kuvert med en present från oss tränare men sedan så kom chock beskedet. "Min" målvakt kunde inte spela idag, hon lyckades inte byta bort sitt arbetspass. Illa där tänkte jag men jag har en übergrüm F16 målvakt att tillgå, det löser sig tänkte jag. Men det som kom sen var lite värre. Hon ska också flytta till götet precis som den andra målvakten i vårt lag. Vi står nu utan målvakt inför höstens slutspurt på serien där mitt lag har chans att vinna serien medans A måste se till att komma på antingen kval eller undvika kval.

Att ytterligare två spelare har slutat gör att vi nu förlorat 11 stycken som mer eller mindre var att räkna med under hösten. Det såg så bra ut fram till för tre veckor sedan. Vi har förlorat ett helt j*vla lag. Jag har varit med om manfall i Viken och Jonstorp. Jag har hört rykten om hur illa lag har haft det att de varit tvugna att lägga ner ett B-lag. Men jag har aldrig hört en klubb som förlorat ett helt lag av seniorspelare på mindre än tre veckor. Måste vara nytt rekord.

*nynnar melodin till "nu ska vi ut på rövarjakt"*

Nu ska vi ut på spelarjakt
för vi ska ut och röva
ut till varje klubb vi ska
och se vad vi kan behöva
bom bom bom bididii bom bom bom

Igår kändes det hopplöst, idag känns det som en nystart. Vi ska skapa ett nytt lag, ett lag denna gången som består av alla typer men som går bra ihop. Vi ska nästa år ligga i topp i båda serierna och spelare ska stå på kö för att komma till oss och lira.

De skulle bli deres bedste lag någonsin!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0