Konsten att skapa konst

Det är egentligen inte så svårt att skapa konst. Jag syftar inte på att min blogg på något sätt kommer i närheten av ett konststycke, det står andra fantastiska bloggare för (DeLarsson, m.fl.) Utan jag menar att skapa konst som betraktas som konst är egentligen lättare än vad folk i allmänhet tror. Det gäller bara att ha tillräckligt med sjuk fantasi och våga spränga gränser.

Titta på de magiska eller knasiga personerna som mitt i Malmö la sig ner för att spela döda i en kvart. Jag minns inte riktigt vad de protesterade mot men det var konst.

Alla trubadurer och vismakare som vänder och vrider på orden för att skapa den där fantastiska tvisten på en låt skapar också konst.

"Muhammed karikatören" skapade också konst, hans konst blev kanske inte så populär men den skapades och det är det som är det viktiga inom konsten. Ta vägar dit ingen annan gått eller vågat gå.

I söndags så tittade flickvännen och jag upp på taket i hallen och konstaterade att någonstans där uppe läcker det vatten. Hur vi kunde vara så säkra på att det just var vatten var att vår lampa i hallen hade 3-4 centimeter vatten i sig. Mina tankar flög på att man kunde lägga i en guldfisk i det och kalla det för konst.

Och mycket riktigt , när jag var liten trodde jag konst var en förkortning på ordet konstigt. Det förklarar kanske en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0