Åhus strand Beachsoccer tour

Det är namnet på den turneringen jag var med och lirade en söndag i slutet på Juni. För att använda ett begrepp knasigt kan man säga att solen lyste med sin frånvaro. Molnens dans hade inletts på morgonen då jag väntade på skjuts från Helsingborg. En skjuts som skulle ta mig från skånes västkust till dess östkust. En resa som är otroligt seg om man inte ser fram mot målet. Det gjorde jag den söndagen. Jag var så taggad att en rosenbuske hade känts som sammet om man jämförde. På vägen motarbetas min vilja att spela av en eller flera regnskurar. Jag minns inte riktigt, var så uppe i laddningen att jag nästan helt glömde prata med mina nyvunna vänner.

Väl framme så möter vi upp resten av laget som spenderat natten på en camping i närheten. De sitter och tuggar på några frallor. Det är match om dryga timmen och jag kan absolut inte sitta still. Känner nervositeten ända ut i benen. Detta är det jag ser fram emot hela vintern, få lira boll på härlig mjuk sand. Vi diskuterar hur det gick för dem igår. De vann en match och loosade två så vi var alla inställda på B slutspel. Men tack var målskillnad hamnar vi halvseriösa pågar/gubbar i A slutspel och ska möta ett lag som gjort 16 och släppt in 4 mål. Jag tänker att det är tack och adjö i första matchen men känner mig jäkligt pigg i benen så jag räknade inte bort oss direkt. Men kaxig som man är så undrar man hur de andra har det med formen och så. Efter lite diskuterande om vart vi egentligen skulle spela traskar vi bort och anmäler min närvaro samt tar reda på exakt vart vi ska. Vi ska till en av planerna som ligger lite off. Nära där de snart ska bygga den nya arenan. Vandringen bort är följd av oro och ångest för att vara i A slutspel och därefter spekulationer om vilka som är våra motståndare. Är det personerna som helt seriöst värmer upp eller är det gänget som går bakom oss?? spänningen var olidlig och till slut är det match. jag börjar på bänken då jag känner att jag inte kan hoppa in direkt eftersom jag inte var med under gruppspelet utan endast är med som en joker i leken för slutspelet. Vi spelar jäkligt bra då jag är utanför planen och ett tu tre kommer Selman och byter med mig. Jag springer glad in i mitten och tittar lagom vilset på när motståndarna kommer till skott men långt utanför. Danne vår målvakt kastar bollen till mig och jag tar emot den med höger utsida. Vänder åt höger och en motståndare är nere och bygger sandslott. Tittar snabbt upp ser att Soda är i passningsskugga och samtidigt ser jag luckan till vänster på planen. Där är sanden knapp uppsprungen, dit vill jag! Jag lyfter med mig bollen och gör i zickzack rörelse förbi två spelare till. Sandslottet på andra sidan planen blir bara större och större. Driver med mig bollen så gott det går i sanden. Ser Soda redo på andra sidan men ser också målet, målet där målvakten står men han har lämnat en liten lucka till vänster om sig och jag chansar. Den går in, jag känner mig som en kung. Rörelserna känns som om de skulle kunna komma från en Zlatan. Nu tror jag inte det såg så ut men känslan är ändå som den är. Göttans att leda med ett noll och så fortsätter det. Jag gör inte fler mål men vi vinner med 5-4. Det känns inte som någon fara. Jag är nöjd efter matchen och framför allt för målet men också för en klack som gick fram till Semlan som gjorde mål. Om man bara kunde lägga över filmen i sitt huvud till en DVD.


En lagbild, inte den bästa men så är det.
Bakre raden från vänster: Soda, Semlan, Björn
Nedre raden från vänster: Johan, Peter, Pelle
Liggandes: Daniel

Andra matchen vinns med 5-1 och vi är helt plötsligt i semifinal i A SLUTSPEL. vi förlorar dock semifinalen på straffar. Helt orättvist självklart men eftersom det ena finallaget har förmånga licensierade spelare så blir vi automatiskt trea. Vi spelar ändå matchen mot dem men losar den helt rättvist. De är yngre och snabbare än vad vi är och framför allt spelar alla spelarna i minst div. 3 klubbar normalt. Det sätter sina spår.

Men ännu en tokrolig turnering och jag ser redan fram emot nästa års upplaga. Denna gången siktar jag på att vara med båda dagarna!

Over 'n out

PS! Läs allt med en gnutta salt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0