en gammal låt-text

Jag fick ett mail från en community som heter Sockerdricka. "Vi saknar dig, du har inte besökt oss på länge". Ett automatiskt mail givetvis, ingen kan sakna någon som sällan var där när han inte var saknad. Hänger du med?

Men i alla fall jag loggade in och såg en låt-text jag skrev för ett bra tag sedan. Den är inte bra någonstans men jag diggar kent känslan över den. Jocke berg kommer gråta när han ser den, inte för att den är bra utan för att han har slösat bort de minuter det tar att läsa den. Han kommer inte ta med en ända mening i sin nästa text, även om han kanske behöver inspiration till nästa låt.

Jag ska inte hålla dig på halster längre. Här är den, jag presenterar mindre stolt texten till låten Schack.

Ett självöppnande kuvert
från en annan sfär
dit inga fåglar når

din handstil står skriven
känslan den är given
låt ingen annan känna

värmen från din kind blir till is

Jag springer härifrån
det blir min räddning
Ta steget ut i världen
var är min räddning?
flyg upp i det blå
kom nu o hjälp mig

Jag behöver dig

Alla våra minnen ihop
bleknar bort i det grå
vintern är här

då var det varmt
ljummen vind kom
med din doft

Värmen finns ta fram den

jag springer härifrån
det blir min räddning
tar steget ut i världen
väntar på min räddning
susar fram i det grå
behöver ingen hjälp mer
spelar schack med döden
jag vinner han ler

Spelade schack med döden
Han vann jag log


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0