Festival fredag

Som du märker så lyckades jag inte riktigt återskapa allt som hände för mig på festivalen så du skulle kunna läsa om det dagen efter. Men jag ska försöka komma ikapp nu.

Vad hände under fredagen på festivalen som upplevdes av mig var i kronologisk ordning:

Faithful Darkness
Min yngre brors band. Har sett dem sedan de började och de stack inte direkt ut med spelningen på Tumstocksscenen. Däremot menar jag inte att de var dåliga men de presterade inte optimalt. De kan göra mer av en show av det hela. Om de bara slutade titta så mycket på Soilwork och andra stora metal band.  3p/5p

Chaeostribe
Ytterligare ett metal band från Helsingborg. Inget direkt som stack ut. Jag kan förlite av den genren för att bedöma dem men mig tilltalade de inte. Ingen speciell scenshow heller. 2p/5p

Highball shooters
Ett funkigt rockband. Jag gillar tonerna och det svänger när de spelar. Helt ok scennärvaro och de är avslappnade och kör sin grej. Det gillar jag, så betyget blir 3p/5p för att de just gör sin egen grej men samtidigt så finns där förmodligen mer att hämta känns det som. Men som sagt, jag är bara lekman och gör därför uttalanden som helt grundar sig på min högst okunniga tankar.

Kayser
Ett metalband från Skåne. Låter precis som de andra, inget speciellt som gör dem speciella. De är dock duktiga musiker som de flesta metalmusiker. Betyget de får blir 2p/5p för det var en konsert jag kommer glömma.

Darkane
Också ett metalband i mängden. Dock mer känt namn för mig men fortfarande inget som direkt ger mig gåshud eller står med hakan nere vid marken. Tyvärr blir jag lite besviken så betyget också här 2p/5p.

Cloudscape
kommer inte ens ihåg deras spelning. Tyvärr kanske men betyget 2p/5p känns ok ändå.

Soilwork
Detta namn var jag riktigt sugen på att se då jag inte upplevt en konsert med dem på mycket länge och framför allt när jag lyssnat in mig lite mer på själva bandet. Dock spelar de så klart inte någon av de låtarna som jag lyssnat in mig på (en kanske max 2 stycken). Och det gör att det mesta låter likadant. Blir tyvärr lite grötigt ljud stundtals och det förtar min upplevelse lite. Jag känner mig jäkligt negativ men samtidigt så får de igång publiken till att skapa mashpits och liknande så dåliga kan de inte ha varit. De får betyget 3p/5p.

Volbeat
Du kanske tänkte att jag skulle skriva om sins in vain men de såg jag faktiskt aldrig, blev bjuden på glass och gratisglass tackar man inte nej till. Men däremot såg jag Volbeat och jösses om jag såg volbeat. Detta var en upplevelse jag sällan kunde tänka mig att jag skulle uppleva under helsingborgsfestivalen. En riktig go rock konsert med härlig stämning bland publiken och framför allt ett klockrent framträdande. Volbeat är bandet som jag hoppas alla får se och gärna under de förutsättningar som skapades på ett fullsatt gröningen. My man DeLarsson har gjort festivalens bästa bokning och kan nu ranka sig som top-bokare av världsklass. Snacka fingertopps känsla. Konserten får topp betyg 5p/5p och om du var där så förstår du varför.


Detta var lördagens bravader. Lägg till en urgod langos så var kvällen fulländad!

Kommentarer
Postat av: Bella

blö... hade hoppats att du skulle skriva att volbeat inte alls skulle varit bra i fredags.. suck.. var inte hemma så missade den konserten.. hela festivalen för att vara exakt.. men men.. hoppas du njöt lite för mig med :) kram!

2008-07-28 @ 14:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0