If I lay here...

Jag sitter och tittar på skärmen, det är svårt att få något gjort när man är omotiverad och trött. Solen strålar utanför och jag hade hellre legat på stranden och kännt solens strålar smeka min kropp, eller spelat beach volleyboll med ett gäng goa vänner. Hade också hellre legat i en hängmatta och fortsatt läsa "liftarens guide till galaxen" tills jag somnade och sakta gungade i takt till vinden.
  Så är det inte nu, istället brummar en gräsklippare utanför (jäkla sommarjobbare) och städerskans vagn slår i saker på andra sidan väggen in i matrummet. Ur radion som står  på rix Fm (jupp, min kollega är tillbaka efter tre veckors semester) och snow patrols låt chasing cars rullar... "If I lay here, if I just lay here".

Jag hade absolut kunnat lägga mig här, eller där (i hängmattan) och sovit en stund. Jag tror inte det hade gjort mig mer motiverad men det hade varit skönt.

Min kollega kommer och sätter sig vid sin dator. Jag frågar:

"Vad ska vi hitta på för något, ska vi göra något produktivt?"

han svarar lugnt, "det är snart kväll"

klockan är kvart i två och vi slutar fyra. Det är absolut snart kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0