Kan man vara bra någonstans i världen?

Jag kom hem igår och lagade lite, som man säger på stockholmsslang, krubb och då det inte tajmade hundra så satte jag mig och slökollade på tv. Zappade från ena kanalen till den andra och det är absolut inget bra som sänds klockan fem en vardag. Men så plötsligt så hittade jag något mindre dåligt, på MTV dessutom. Helt otroligt så jag var bara tvungen att kolla. Programmet kallades för MADE och du kan förmodligen mer om det än vad jag kan men jag ska försöka förklara det kortfattat om utifall du inte har haft möjligheten att fördummas under en timme. Programmet går ut på att någon har skrivit in till MTV och vill bli MADE, eller omgjord som det borde heta på svenska. Det kan vara allt från att aldrig ha rört en gitarr så ska denna person bli omgjord och skapa ett band och spela in en låt.
   I det avsnittet som jag såg igår så ville en av de mest avskyvärt bortskämda tjejen som var härligt amerikanskt tjock lära sig spela fotboll. Hon hade aldrig idrottat i hela sitt liv och det stackars proffs som skulle hjälpa henne slet sitt hår. Under programmet följer man då denna persons väg mot att som i detta fallet försöka bli uttagen till college laget.
  Det gick inte så bra för henne men det som slog mig var att alla planerna var käässaa. Även om det var en bra skola som man säger i USA.

Då fick det mig att grubbla, kan man vara bra någonstans i världen. Jag syftar givetvis på fotboll och framför allt på mig själv. Kan jag som är en medioker spelare (om ens det) i Sveriges lägre divisioner spela i högsta ligan någonstans i världen. Min tanke föll direkt till USA. Jag kommer aldrig kunna lira i deras högsta division men däremot så borde jag kunna spela med i deras ögon mätt bra eller halvbra spelare. Jag skulle enbart genom att byta land gå från medioker till bra eller halvbra. Men jag är inte den första som tänker så. Flertalet spelare i vissa landslag har gjort så. Fått ett dubbelt medlemsskap och på det sättet fått en plats i landslaget. En kille från brasilien lirar i Turkiets landslag, I rest my case. Hade jag bara vågat hade jag antagligen lirat i landslaget i andalusien eller någonstans. Men jag hade inte varit medioker längre, inte i det landets ögon sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0