Seg som en smörkola

Nu är det en av de dagarna där ingenting är skoj att göra, inte på jobb i alla fall. Vanligtvis har jag en dold glädje för att jobba med det jag utbildade mig i och ändå har ett brinnande intresse i men just idag är det som en måndag. Jag är nästan apatisk.

Hängde i vakten i en timme, snackade skit med Rosa och vi diskuterade ena dittan och ena dattan men mest om djur och djurliv.

Höganäs AB är ett stort område, nästan som halva Höganäs tätort. Hela området är inhägnat ungefär som Höganäs tätort fast företaget och stängsel och orten har dumdristighet. Nä jag ska inte vara elak mot lilla tröganäs, ändå här jag gick gymnasiet.
  Men i alla fall inne på detta område där Höganäs AB producerar något som sägs vara järnpulver så har jag märkt att det finns nästan ett eget ekosystem. Vi har harar, kaniner, diverse fågelarter, en räv, en rådjursbock och ett par vad vi tror är falkungar. Lägg där till smådjur som möss, sorkar och liknande så vips har vi hela ekosystemet. Igår så fick jag se en räv smita förbi bara tio meter från mig när jag kom ut från en byggnad, helt orädd. Rosa vår kära vakt berättade att nattpersonalen har den som maskot att räven följer med vaktkillen runt och sätter sig ner när han stannar och pratar med den. Man undrar hur mycket räven förstår och kan egentligen.

Så jag har nästan sett alla djuren som enligt skrönorna finns inne på området, har dock rådjursbocken kvar. Det största djuret. Snacka om ironi.

Snart är det helg och semester. En vecka igen, ska bli tokskönt. Dock har jag inget projekt att genomföra denna gången. Förra veckans ledighet gjorde att jag klarade tv-spelet Mafia. Så där ägnades ett par dagar till det. Nu är det bara Helsingborgsfestivalen som hägrar men den är inte förrän på torsdagen. Har du några tips så tveka inte att säga dem till mig :D    däremot får det inte kosta något, lön först på fredagen.

Nä nu ska jag köra en safari runda och se vilka djur jag kan pricka av denna gången. Kanske the big five?? vem vet i dessa dagar då temperaturen stiger för varje år.

Kommentarer
Postat av: Törnrosa ;)

Oooh jag har massa förslag! Köpa pluggar och skruvar, bygga en skärm, leta skrivbord och hyllor, handla, laga mat och frysa in, damma etc.. Sök stipendium idag, pengar ska inte vara ett hinder ;P

2008-07-17 @ 12:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0