vad ska man göra??

Jag gick från jobbet igår för att till slut försöka hamna på busshållsplatsen vid stadshuset i Höganäs. Den promenaden innefattar en hel del genande över gräsmattor och vägar. Och strax innan man kommer till själva hållplatsen så passerar man en väg/parkerings område. Det var där det knasiga inträffade. Jag såg en husbil vända i vändzonen och närma sig mig som gick på "fel" sida vägen. Jag tänkte direkt att här har vi ett par turister som behöver mina kunskaper om bygden. Jag förberedde mig på att svara på vart bästa badstranden kunde tänkas ligga, var Höganäs Keramik håller till, om Fyren bör ses och så vidare. Husbilen kommer närmare och saktar in markant med rutorna nere. Där sitter två tanter och tittar lite lätt vilset. Jag känner att min teori om vilsna turister stämmer och börjar sträcka på mig för att visa ett stort självförtroende och på det sättet trovärdighet. Bilen saktar in ytterligare och jag smiter in till kanten. Precis när bilen är en meter från mig säger jag "hej" och då glider bilen förbi, tanterna körde en meter för långt. Jäkla klabbsockar tänkte jag och vänder glatt på klacken för att hjälpa dessa vilse turisterna. När jag kommer fram till fönstret tittar tanterna förvånat på mig och jag känner mig lite obekväm.

"Ville ni mig något?"

då svarar en av tanterna på perfekt värmländska

"Nää, jag skulle bara parkera här."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0