Var tacksam!

Jag bläddrade igenom HD idag och såg på min mening sidan en mängd inlägg med negativa vibbar om festivalen och dess utbud. "Helsingborgsfestivalen utan hänsyn", "Snålt med mat och dryck", "Dans- med papper i öronen", "Oväsen i luften" samt "Helikopter och miljön" är ett par av dessa rubriker.

Jag kom och tänka på något som min tränarkollega Micke sa, "När det väl händer något får man se till att vara där".

Det är självklart så att alla inte kan gilla allt men det är det som jag anser är tjusningen med festivalen. Där finns något för alla. Visst svider det i ögonen på några att personer faktiskt inte överhuvudtaget bryr sig om just deras intressen. Det gör det på mig också men testa ett par solglasögon. De hjälper att avskärma en del. Man måste unna andra glädje för att själv bli unnad. Behandla din nästa som du själv vill bli behandlad skulle man kunna säga för att bli lite kristen så här en tisdag. En del saker hör bara till festivalen.

Många klagar på helikoptrarna som flög rundor över Helsingborg. Hur många av de som klagade tog turen själv? Jag anser att om de gjort det hade de unnat fler att få se denna fantastiska utsikt över vad som kanske är Sveriges vackraste stad.

Så jag vill härmed utdela en eloge till alla medverkande i Helsingborgsfestivalen och tacka för ett par trevliga dagar. Jag ser fram emot nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0