ytterligare en dröm

Jag har en ful ovana att jag gör knasiga saker i sömnen. En gång vaknade jag av att jag stod på alla fyra i sängen och rotade med handen mellan väggen och sängen för att leta efter en laddare som jag tappat, men där var ingenting mer än några damråttor.

Detta är inte det värsta att jag gör saker jag inte riktigt menar, utan det svåra ligger i att förklara för tjejen vad det är som pågår.

Nu fick jag nyss reda på nattens bravader, och jag citerar min underbara flickvän:

"Mitt i natten vaknar jag av att du kastar dig upp ur sängen (hehe på tal om konstiga talspråk) tar med täcket o ställer dig på golvet o börjar skaka det frenetiskt

jag bara WHAT?!
Jag fick ropa pelle några gånger sen slutade du och hoppade in bredvid mig och la täcket över oss igen.
Jag kramade om dig lite sen frågade jag vad det var som hände egentligen. Då sa du att du drömde att vi var i samma pyjamas. Hahaha!
"

Först när jag läste det skrattade jag så jag fick tårar i ögonen. Jag har verkligen INGET minne av detta. Inte ens en dröm som kunnat likna det som inträffade. Men nu är jag mest lite rädd för mig själv att jag en dag kommer skada mig, tänk när jag drömmer att jag kan flyga. Vi bor nämligen på tredje våningen. Jag säger bara ajaj, ajajajaj...


Kommentarer
Postat av: Sofia

...precis som din bror. Han är HELKNASIG när han sover. Dels pratar han alltid i sömnen, och dels gör han precis sådana konstiga saker du precis beskrev. Har fått mig en del skratt under nätterna :D

2008-07-21 @ 20:15:45
URL: http://mjauy.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0