En fredag som många andra men ändå inte

Det är fredag igen. Dagen innan helgen, då man gör minst nytta på jobb. I alla fall om man ska tro de fyra bloggar som google gav när man sökte på "arbetsmoral en fredag". Inte den mest lönsammaste dagen för företaget. Kanske till och med så att den kostar mer än den gör nytta, varför ha kvar den?

Nää  nu ska jag inte förespråka en 4 dagars arbetsvecka och dra på mig de röda ställen och placera mig främst i ledet med en stor röd fana för att undergräva den Svenska ekonomin. Utan istället ska jag berätta om den här fredagen som inte är som alla andra fast ändå. Det är ju fredagen den trettonde. I mångas ögon en otursdag utan dess like, i andras ögon dagen då de inte går utanför dörren, eller ens sängen. Men för de flesta är det den säkraste dagen någonsin. Man är mer på alerten en dag som denna. Det är alltså mindre sannolikt att man råkar ut för en klantighetsolycka som annars är den vanligaste typen av olyckor.

Den säkraste dagen på året har snart passerat oss förbi utan att någon lagt en tanke på det. Stackars dag. det är nästan samma mobbning som onsdagen den 12 mars hade, eller vad som väntar torsdagen den 23 oktober. Vi är alla mobbare, något för JÄMO att sätta tänderna i. Hoppas bara denna sortens mobbning smakar choklad annars kan eftersmaken bli lätt bitter.

En fredag är också dagen innan helgen som jag skrev. Det är alltså sovmorgon imorgon!! att man tar det som ett tillfälle att stanna uppe länge och kolla fotboll / film istället för att lägga sig i vanlig tid och vara utvilad på lördagen redan är nog något jag får jobba på. Det är alltid samma sak. Jag är ledig dagen efter, istället för att vara duktig och sova så stannar jag uppe. Man kanske lär sig, men då ser man äldre personer göra likadant. Då menar jag inte jämngamla som de som är 33 utan de som är 62 och 60.. (min mamma och pappa) det är förmodligen där jag fått det ifrån. Men en dag ska jag bryta det precis som jag gjorde när jag frångick familjetraditionerna och blev brandman istället för säljare.

men nu är klockan snart slut, det är dags att fika med de andra och sedan "stänga ner" den sista timmen.

god helg på dig, du ensamma läsare. Njut av helgen och tänk på att vila ut ordentligt denna, så du kan leva nästa vecka också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0