En lång helg

Måndag, dagen jag absolut inte gillar. Den dagen som jag helt ärligt skulle kunna vara förutan. Men en måndag måste man gå igenom för att uppskatta veckan i övrigt. Men med tanke på hur härligt helgen har varit så svider det extra mycket att behöva sitta inne och knappa på en dator, dricka kaffe, byta släckare, längta efter ett brandlarm etc. Kanske till och med åka till förrådet och införskaffa lite pennor och block, alltid bra att ha. Inget kreativt skapats en måndag, kanske för att det jobbet jag har inte kräver kreativitet. Jag undrar hur det hade varit att jobba på en reklambyrå, med specialinriktning reklamfilm eller bilder. Det hade varit kreativt inspirerande men det är svårt att få ett sådant jobb nu när jag valt en annan bana. Så jag får vackert vänja mig vid de gråa måndagarna som bjuder på allt utom engagemang.

 Tur att jag har upplevt en av de bättre helgerna på mycket länge. Inte bara för att Dam A tokslog Stattena Blue Birds med 4-0 på borta plan eller för att Dam U halv slog Staffanstorp med 6-3 på hemmaplan. Utan för att jag har tillbringat helgen med den person jag gillar mest och haft det riktigt lugnt och mysigt. Torsdagen var det student firande hos en glad nyutexaminerad snart 20 åring. Trevligt folk och god mat är ett signum i den trädgården, det kan vara så att jag aldrig kommer bli besviken på det stället. Vågar inte säga förmycket men "det ääär naaajs". 
   Fredagen bestod av att lugnt och sansat vakna till liv och bege sig till träningen, som någon pajas lagt 09:55. Jäkla tränare, de bara förstör ens lediga dagar, jäkla pack :P  Träningen var dock rolig och avslappnad med tanke på match dagen efter. Jag fick briljera med misstagen i matchen där jag florerade som målvakt. Men ju närmare träningens slut vi kom ju mer gick mina tankar till eftermiddagens aktiviteter som bestod av picknick i helsingborg och sedan hänga i Köpenhamn för att som pricken på moset se Kashmir på Tivoli.

Det är sällan det är en perfekt fredag där tempot bara ökar och ökar på ett behagligt sätt och där nästa aktivitet slår den man nyss var med om. I fredags lyckades jag och flickan få till en sådan dag som toppades med att somna tätt intill varandra.

fler sådana helger, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0