Onsdag, mitt i veckan fest.

Nu ska jag göra något som antagligen är straffbart med nackskott, arkebusering, halshuggning eller stening enligt Jantelagen.

FY FAAAN VAD JAG ÄR BRA!!!!


Jag klarade teoriprovet för C-behörighet på första försöket efter att ha studerat tre dagar totalt. Helt sjukt vad orättvist livet kan vara. Jag har kompisar och har hört om andra som inte klarat det på fjärde eller till och med sjätteförsöket. Och så glider jag igenom och klarar det på första. Ytterligare ett bevis på att jag presterar bäst under press. Men samtidigt en stor pungspark till vägverket som antagligen släppt igenom en kille som INTE borde köra lastbil om man kollar till den teoretiska kunskapen. Jag hade visst tur med frågorna var min första tanke. Och det kan ha varit en anledning till succén men också att jag klararde av att inte falla i de fällor som vv lägger ut under provet. Vilket håll ska man kolla åt först i en korsning där sikten åt höger är skymd (illustrerat med en fin bild). De vill man ska falla och svara åt höger för det är dem man ska lämna företräde. Men i och med att man har fri sikt åt vänster kan man kika dit först och få koll på läget från det hållet. Ett exempel bland många.

Sunt förnuft har återigen vunnit över bokmalarna!

Att råplugga har aldrig varit min grej, även om jag lär mig mycket på det så känns det knasigt att göra det tre dagar innan provet. Hellre läsa några timmar varje dag i en vecka. Men i och med mitt nya teflonminne så testade jag att råplugga dagarna och framför allt dagen innan. Sverige vinst till trots så lyckades jag hålla mig till livs med studier, chips och vingummi. Och idag strax innan 12 så var det bevisat, jag har lurat systemet!!

Annars så borde jag skriva om Sveriges fantastiska seger mot ett urtråkigt och dumdristigt Grekland men det får vänta tills en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0