De sämsta idéerna

Igår fick jag den sämsta idéen någonsin. Jag hade en halvtimme över på lunchen och bestämde mig för att ta cykeln och bege mig ut i det för dagen otroligt sköna vårvädret. Jag cyklade ut från bolaget och ner mot sta'n. Många tankar flög genom mitt huvud, bland annat att det vore läge att uppgradera mitt headset till mobilen till en trålös bluetooth historia. Detta är något jag tänkt på länge och har under en lång tid övertalat mitt sundaförnuft att jag faktiskt behöver en sådan. Sagt och gjort så bar vägen förbi en telebutik och jag ställde cykeln utanför och klev in i butiken. En klocka ringde för att göra personalen uppmärksamma på att det kommer hjärndöda idioter som slösar bort mycket pengar på onödiga saker. Jag är inte säker på om klockan bara ringde för mig eller hur det låg till. Direkt när det första steget in i butiken var taget så jag skymtade det jag söke, nästan så att en stolstråle lös väligt odiskret för att poängtera var det fanns någonstans. Jag begav mig dit och stod ledigt, självsäkert men ändå så vilsen. Jag så vad jag var ute efter och en expidit kom till min undsättning. Han visade flera varianter och jag fastnade till hans förtret på den billigaste varianten. Och vis som jag vanligtvis inte är så frågade jag om den var kompatibel med min telefon och det skulle den givetvis vara. Otroligt nog betalade jag glatt och satte mig på cykeln igen för att rikta styret tillbala till jobbet. Hela vägen fantiserade jag hur fantastisnt det skulle bli att slippa sladdar och vad bra det skulle bli att få ett par nya lurar då de jag har inte fungerar i stereo då ena luren är kässss. Det tog inte många minuter att ta mig tillbaka till jobbet med den nyvunna motivationen. Väl tillbaka så satte jag makapären på laddning och sprang iväg till ett möte. Det var av naturliga skäl det längsta mötet någonsin så två och en halvtimme och 18 392 klocktittningar senare så hade jag en färdigladdad pryl i vänster handen och min telefon i höger hand. Min glädje kunde liknas med en unges glädje när tomten kommer, förutsatt att ungen inte är rädd för överviktiga män i röda dräkter (brandmän). Jag följde de enkla instruktionerna och tryckte play.......   

det funkade inte....

dagenskommentar :    utgår på grund av brist på motivation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0