En lönlös handling...

Idag blev min cykel stulen. Inte lånad, inte bytt utan stulen. Någon tyckte att min cykel med icke fungerande fram broms och näst intill trasig bakbroms, inga lyktor, slitna däck, icke oljade växlar och allmänt utstickande färg var ett bra kap. Det dumma är att jag har haft cykeln sedan jag var fjorton bast. Minns det som om det var igår jag fick den, glädjen när jag såg den stå i vardagsrummet med en massa serpentiner och ballonger fastsatta på alla möjliga och omöjliga ställen. Jag kommer ihåg den första turen ute på viaköps byav. där jag stolt cyklade förbi grannarna tills de upptäckte att det var en splitter ny cykel den långa grabben hade fått.

Så följande dagar kommer gå i sorgens tecken, flaggor kommer vifta på halvstång, en hel nation kommer stanna till av chocken, personer kommer lämna blommor på brottsplatsen.

min blå-lila cykel.. may you rest in Peace....

Kommentarer
Postat av: Maowlin

Äsch, du ska se att du hittar den i någon buske nånstans. Muntra upp dig pöjk. (:

2008-03-11 @ 20:38:19
URL: http://maowlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0