Ingemansland

Det finns ett område som man skulle kunna kalla ingemansland. Du tänker garanterat på Berlin under efterkrigstiden och alla stackars själar som försökte fly undan ett överdominant samhälle från öster. Men där misstar du dig så det slår härliga till.

Det ingemansland jag tänker på befinner sig mitt emellan hjärtat och hjärnan. Egentligen är det ingen fysisk plats utan mer än känsla som enligt sägnerna sällan inträffar. Själv visste jag inte ens att det fanns men när jag tänkte efter var det hur logiskt som helst.

Jag ska försöka förklara hur det hela hänger ihop. Men du bör veta att detta är mina egna reflektioner och är inte förankrat i någon form av vetenskap!
När man träffar någon så antingen gillar man personen med hjärtat eller hjärnan. Att gilla någon med hjärtat är något som de flesta kan känna igen sig i. Man får de där härliga fjärilarna i magen och man tappar huvudet när man är i närheten av den personen.
Däremot innebär att gilla någon med hjärnan att den personen passar in i ens tankar hur "den perfekta partnern" är. Det är inte så att man inte får fjärilar i magen utan det är mer så att det är ens tankar som är intresserad av personen inte du själv. Nu säger du kanske att det är samma sak men så är inte fallet enligt mina erfarenheter.

Däremot är ingemansland den kombination av dessa båda områden vilket med min slutledningsförmåga leder till det perfekta förhållandet. Den person som hamnar i ingemansland är alltså helt sonika den perfekta personen.

Nu orkar du kanske inte läsa mer om
ordet ingemansland men det har faktiskt en annan betydelse och när jag ändå är inne på ämnet passar jag på att dra den andra förklaringen. Eller förklaring och förklaring, det är inte så att det är antingen eller. Ingemansland finns på två ställen.

Nu är du antagligen riktigt nyfiken på vad det andra ingemansland kan vara och jag ska inte hålla dig på halster speciellt länge. Det andra ingemansland uppstår vid det perfekta förhållandet. Förklaringen är inte lika bra som på förra och inte lika svår att förstå men ack så viktig. Det andra ingemanslandet uppstår mellan två personer, där hon slutar och han börjar. Ingen annan har tillträde till det området, inget kan komma emellan.

Jag trodde länge att jag aldrig skulle få uppleva något av detta, men så dubbelfel man kan ha...

Kommentarer
Postat av: S

Fan vad fint!

2008-03-13 @ 15:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0