Beslutsångest!

Jag är en av många personer som lider av beslutsångest. Den yttrar sig sällan så att den är märkbar mer än när jag själv påpekar den i kön till glasskiosken eller McDonalds. Vissa saker går inte att välja mellan eller kräver en grundlig tankeverksamhet för att lägga alla fördelar och nackdelar emot varandra.
De beslut som ligger och gror i mig just nu är:


Roskilde Festivalen:  Ska jag åka eller ska jag inte åka? Jag har inlett en tradition som är enligt mig enormt trevlig och sträcker sig snart tre år tillbaka. Mitt första besök 2003 gav mersmak och 2006 inleddes den ännu obrutna traditionen som fortsatte förra året trots regnet, trots kylan. Det som fick mig att fortsätta var givetvis min kärlek till musiken och de goa vänner jag fått på festivalen. Men också vetskapen om att jag kan skapa historia i mitt egna liv genom att gå på festival 5 år i rad. Men i år vet jag inte hur jag ska göra, tar jag två veckor ledigt från jobb som behövs för att klara av en festival av denna dignitet så kan jag med största sannolikhet inte ta mer ledigt sen. Och jag har mängder av saker jag vill klara av under sommaren och hösten. Så beslutet ligger och gror, har du några tips så hör av dig.

Scenbygge på Helsingborgsfestivalen: Jag tjatar på min goda vän DeLarsson om att jag ska få vara med och bygga scen på Helsingborgsfestivalen och framför allt tumstocks scen. Men även här är krävs det ledighet från jobb men jag tror det hade varit värt det. Att få vara med och se hur det går till är något som jag drömt om sedan liten. Kan vara ett yrke jag kan tänka mig och jag nu mot förmodan inte får jobb som brandman.

Åka till London:
Det är ju klart att jag vill till London! Grabben som älskar all komik som görs i det fish 'n chips knaprande landet. Har flickvännens syster tur får hon jobb i just den staden, the big eye. Det öppnar för gratis boende och i och med att det är den tunga punkten i just en sådan resa anser jag att jag inte kan säga nej till den chansen. Men där har jag kanske tur, om flickvännen får jobb på Allers eller annat veckojobb så kan kanske inte hon ta ledigt en hel vecka och då får det bli en långweekend. räcker alltså att ta ledigt en fredag. Så då har jag ändå två veckor att ta ut (dock utan betalning men ändå få ledigt).

Detta är de tre stora sakerna. De små får inte plats i detta inlägget.

dagens kommentar: Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0