jäklar vad gött

jag måste skriva något om gårdagens bravader i Dam U. 8-1 (!) mot Lunds BoIS. Fantastiskt skönt att målskyttet lossnat på riktigt nu.

Det hela började i ett lågt tempo där båda lagen var rätt jämna men jag visste att vi kunde höja oss enormt om vi bara tog i. Man kan säga att människan är lat och inte gör mer än hon behöver. Det stämmer allt för ofta och så också första halvlek. Vi gör två mål, ett på hörna av Malin och en regelrätt tåare av Emma A. Jag missade tyvärr det andra målet men har fått hör att det var just en tåare. Ibland är det knasigt att vara tränare, man förklarar positioner för en spelare som ska in och vips är det någon jäkel som tåar in den. Jag har svårt att säga vad vi kan förbättra mer än att just bli tuffare. I och med att vi inte gör mer än vi behöver är passningarna slöa och man håller i boll lite för länge i och med att ingen tar löpningar som det är tänkt och liknande. Min tanke var att få igång tjejerna ordentligt inför andra halvlek så att vi inte gör några misstag på grund av vår egen säkerhet.

I halvtid så betonade jag just tuffheten. Vet inte om det var det eller om Lund gick ner sig i halvtid för efter en och en halv minut stode det helt plötsligt 4-0 efter mål av Therese och Amelie. Där efter var det stora delar ren lekstuga med Lund. Helt otroligt att de spelar i femman. Det bevisar bara ännu mer att vi har i fyran att göra och absolut inte i botten på div 5. Men allt kommer lösa sig. Vi spelar bättre och bättre varje match. Även om alla resultat inte gått med oss som förra matchen mot Stora Harrie så har spelet var i divisionens mått mätt superbt. Vi har i och för sig inte mött andra från toppen än Nike och de bör inte ligga där enligt mig. Men nu på lördag är det Dösjöbro som gäller på bortaplan. Enormt spännande att se hur vi klarar oss mot serieettan. Jag tror det blir en spännande match, en otroligt tuff match.

Gött jobbat tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0