Lucky??

För den som är öppen och orädd för omvärlden händer det ideligen att nya världar öppnas för ens ögon. Världar som många gånger enbart glorifieras med hjälp av nyhetens behag, medans andra världar biter sig kvar i minnet och förblir en del av din fortsatta existens. Nycklarna till dessa nya världar ges av impulser på stan, vänner, familj, tidningar du läser. Min senast mottagna nyckel kommer från en arbetskollega. Nyckeln hon lämnade över var så liten att om hon inte påpekat det hade jag burit runt med den i ficka för tid och evighet. 

Det handlar givetvis om musik. Nyckeln var i själva verket en adress till vad jag just idag kommer kalla den ultimata hemsidan.  Adressen kommer jag avslöja senare men jag kan säga som så mycket att du kan lyssna på i princip allt du vill. Streamad radio med mängder av kanaler. Jag lyssnar på Alternative Rock och Rage Against The Machine pumpar ut ur datorns högtalare. En stor förändring jämfört med att bli plågad med Rix FM som används som psykisk tortyr i Guantanamo basen. Men enbart för att den kanalen har ett såpass stort ekonomiskt stöd från idiotiska sponsorer så lägger inte FN näsan i det extremt klorfyllda vattnet för att få rätsida på vad som bör kallas "bäst musik just nu".

Det är därför extra skoj att jag hittat denna sidan där till och med musik för min kollega som är fast i rix FM träsket annars kan lyssna på. Jag står till och med ut att lyssna på 70-tals kanalen för hans skull. Vad gör man inte för att slippa 4,5 minuter bäst musik just nu. George benson - Breezin' rullar på och ingen reklam kom emellan. Hade jag inte varit för feg hade jag gjort några flickisar och volter av bara glädje.

den första kanalen jag satte på och som kommer rulla så fort min kollega smiter bort är givetvis Alternative rock. De spelar foo fighters låt - breakout. Vilken annan radiokanal gör det? jag kan säga vilken som INTE gör det, japp du borde också kunna det nu om min propaganda för musik har nått fram. Det är givetvis kanalen som är orsaken till allt våld i samhället, RIX FM.

VÅGA VÄGRA RIX

Lucky seven radio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0