Stolt som en tupp

Okej, det här har egentligen inte med någonting att göra men jag måste berätta att jag är otroligt stolt över min lillebror Johan. Han och hans band har efter mycket om och men släppt en skiva som nu i dagarna recenserats i b.la. HD.

så här lyder recensionen.

Publicerad 2 maj 2008 kl 04:00


Faithful Darkness: In shadows lies Utopia


Faithful Darkness: In shadows lies Utopia, betyg: 4

Metal (RoastingHouse/Universal)


1999 lämnade Jimmy Persson trummorna i Soilwork för att i stället satsa på gitarrspel och låtskrivande. Resultatet blev Faithful Darkness och nu finns Höganäsbandets debut ute.

Och jag gillar det jag hör. Vi pratar stenhård metal i trakterna av nämnda Soilwork. Band som In Flames och Arch Enemy finns också bland inspirationskällorna.

Förutom att de är väldigt duktiga musiker har Faithful Darkness skapat stora arrangemang och en spännande mix av brutal metal och vackra melodier, Erik Nilssons mäktiga growlande och Jimmy Perssons melodiska stämma, Martin Langens vildsinta trummor och Andrea Greens snygga keyboards.

En fascinerande metalplatta och en mycket imponerande debut.


Det är lovande ord för att vara nykomlingar på en stenhård marknad.

Jag håller tummarna att framtida inlägg på denna bloggen handlar om turnéliv och hur det är att ha en rockstar till lillebror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0