Varför finns TV4?

Denna kanal som är överflödig borde läggas ner.
 
Det är min absoluta tanke. Tyvärr kommer inte detta genomföras men förhoppningsvis kommer personer med stort inflytande att inse deras misstag att ge TV4 sändningsrättigheter för EM. Det är sjukt att den enda svenska kanalen som inte har kommentatorer eller experter ska få sända såpass viktiga matcher. Jag kan acceptera att de blir som en farmar kanal när de lär upp blivande kommentatorer genom att sända superettan men att få utan kunskap eller material få sända Europa Mästerskapen, Europas viktigaste turnering efter Champions League. Det är helt sinnesjukt.

Att ha reklamavbrott i nyheter är som att ta den bästa markborr som finns, förlänga den, sedan borra så långt det bara går och där lägger man trovärdigheten. "Nyheterna presenteras i samarbete med..." sägs kanske inte än men det är bara en tidsfråga. Det är dessutom inte alltid de har relevanta nyheter, mer nöjesnyheter än annat. Att de känns fräschare tycker inte jag är ett argument för att tumma på trovärdigheten och framför allt inte för att göra relevanta nyheter. TV4 har tagit ett steg närmare TV3s nyheter som är på tre minuter och har i stort sett inga reportage eller förklaringar till vad som händer mer än att 50 är döda i Irak idag. Det jag vill veta är varför? Inte att det har smällt en bomb det kan vem som helst räkna ut utan jag vill veta vad får dessa att smälla bomben om vi fortsätter på detta exempel. Är det politiskt eller rent religöst eller kanske upproriskt? Fördömmer ledarna i landet och länderna runtomkring denna aktion? Många frågor som jag känner är viktiga att få reda på och som jag vill ha reda på under en nyhetssändning. Inte leta själv på nätet och spendera timmar källgranskande. För mig är det därför vi har nyhetsprogram för att vi inte själva ska hitta allt.

Rätt person på rätt plats.

Det finns otroligt många personer som har de kvalitéer som jag söker i dels fotbollskommentatorer och nyhetssändningar. Tyvärr har inte detta nått fram till rekryteringsansvariga på dessa ställena. Eller till tv4 i övrigt för deras rekryteringsansvariga ligger nog med näsan i sandlådan och gråter för att alla de andra barnen säger att de är helt jävla dumma i huvudet. VA!? tänker du, säger barn så? Japp, ungar kan vara de grymmaste som finns!

Så lämna de inkompetenta till att göra sysslor som passar dem. Det kan vara att tillverka den perfekta skvallertidningen eller kanske att vara försöksperson i ett "don't let your anger control you" test. Inte som arga testpersoner utan som offer som de arga testpersonerna reagerar på. 

Jag drömmer fortfarande om att TV4 går i konkurs och SVT tar över sändningarna. Eller Viasat så länge de sänder det i tv3 eller tv6. Eller egentligen vilken kanal som helst utom tv4, tvplus, tv4sport, tv4komedi, tv4action, tv4fakta, tv4 sience fiction, tv4film, tv400 samt tv4 guld.

Kommentarer
Postat av: RT

Right on, bara det faktum att dom vågar kalla en looser som Bojan Djordic för expertkommentator är själ nog att bojkotta kanalen. Synd bara att man vill se fotbollen...

2008-05-28 @ 14:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0