en vecka, 7 dagar, 168 timmar, 70 560 minuter

Det är ungefär så lång tid jag har kvar på min projektanställning. Det är till och med så att det är bestämt att det är så lång tid jag har kvar. Det gick ut ett beslut idag om att alla projekt, visstids-anställda inte får fortsatt anställning på Höganäs AB. Och jag kan till viss del förstå ledningen i deras beslut. För det går inte bra för företaget nu. Ni som har aktier i Höganäs AB, till er kan jag bara säga en sak: SÄLJ INNAN NÄSTA DELÅRSRAPPORT!!!

Men jag har alltså en vecka kvar där jag behöver gå upp klockan 5 för att gå till jobbet. Det är inte utan att jag börjar fundera på vad som händer sen. Det är nästan som när man funderar på vad som händer efter döden. Man är nyfiken men vill egentligen inte veta för det betyder att man är död. I mitt fall är jag ju givetvis inte död när jag slutar på Höganäs AB men min säkra inkomst är borta. Den som jag förlitat mig på i mer än ett halvår.

Men sen när man ser på det med mina vanliga ögon så inser jag att allt löser sig och under tiden kan jag passa på att ha lite skoj, Har planerat in ett par Zelda dagar med min gode vän Per. Funderar även på att boka in någon repning med my man DeLarsson. Sen ska jag spela X-box, umgås med flickvännen, kanske jobba lite extra då och då. Allt beror på hur det går med jobbsökningen.

För att uppdatera dig lite i mitt liv (vilket denna bloggen ändå handlar om) så har jag sökt jobbet som SOS operatör med inriktning på Räddningstjänst. Jag kommer även att söka jobbet som brandinspektör i Helsingborgs räddningstjänst. Men innerst inne hoppas jag på SOS alarm tjänsten. Hade varit riktigt skoj att få testa på om jag klarar av en sådan tjänst (vilket jag tror)

Men nu är det helg och imorgon är det lagfest, målet med den är att flickvännen ska få bära hem mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0