gräsänkling

Denna veckan är jag en gräsänkling. Min favorit tjej (som också råkar vara min sambo) är i romantikens huvudstad, dock utan mig. Jag följde henne till flyget igår som en förälder följer sitt barn till deras första skoldag. Kanske inte riktigt den bästa liknelsen och det blev inte bättre när jag wikipediade ordet gräsänkling.

Betydelsen kommer usprungligen från Tyskland och betydde i sort sett "förförd och övergiven". Det syftade alltså på "förförelse i det fria". Dock har ju som tur är ordet ändrat betydelse sedan dess. Från förförd till övergiven. Så jag är alltså övergiven av min bättre hälft.

Det är egentligen inte så dramatiskt som det låter. Jag går inte under bara för att hon är flera hundra mil ifrån mig. Hon kommer ju tillbaka (hoppas jag!)

Men i alla fall. Jag var lite orolig under tågfärden ner till Kastrup att jag inte skulle ha något att göra denna veckan. Detta har jag kännt länge och planerat därefter. En vecka där jag inte vill vara hemma, för där är ensamt och tråkigt. Och som handen i handsken så fick jag under en snabb halvtimme i förmiddags att boka om en hel del för att inte vara dubbelbokad 24/7. Knasigt hur fel jag har ibland.

Jag har även varit medveten om att min uppdateringsflitighet här på bloggen varit lidande och riskerar att så vara tills på fredag. Anledningen till det är att jag inte velat gå ifrån min princip att skriva om intressanta saker. Inte bara skriva vad jag gjort rakt upp och ner. Jag vill alltså inte bli 17, slänga halva mitt ordförråd och kallas för Blondinpelle.

Dock kommer jag frångå mina principer denna veckan. Det kommer vara många tankar om vad jag ska göra nästa vecka. Om hur jag ska klara av allt rent ekonomiskt. Du får stå ut med det, förhoppningen från min sida är att ändra skrivsättet när allt satt sig och jag har koll på läget igen. Tills dess är Du mitt bollplank utan studs. Jag skriver, Du läser, jag mår bättre på det sättet.


Cherio så länge...

Kommentarer
Postat av: Maowlin

Men nu är du väl inte gräsänkling längre? (; Dags att uppdatera här tycker jag. Har du haft någon xbox-turnering än? (; Kram!

2008-11-12 @ 09:13:46
URL: http://maowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0