harkelspottaren

Först vill jag passa på att säga till Dig Sofia, detta är INTE Lilians blogg.

Nu när det är avklarat så tänkte jag i detta inlägget berätta lite om vad jag kommer och inte kommer sakna när jag slutar på Höganäs AB.

Det är ju alltid lättare att se vad man inte kommer sakna. I morse kom jag på tre saker.

1.   Att behöva gå upp så tidigt. Det har nästan knäckt mig att stiga upp klockan 5 om morgonen. Jag tror inte att många som inte går upp så tidigt förstår hur jä**a tidigt det är. Helt sinnessjukt tidigt. Som sagt, jag kommer INTE sakna det.

2.   Den andra saken jag inte kommer sakna är att ta bussen hem efter jobbet, där alla gymnasie elever ska hålla låda och jag försöka sova. Kommer INTE sakna det.

3.   Detta är nästan den viktigaste punkten, just nu. Den tredje saken jag inte kommer sakna är harkelspottaren som på cykel åker förbi mig ungefär vid lasarettet. Han hörs långt i förväg då han var femte sekund harklar sig grundligt och sedan spottar. Första gången trodde jag han var lite förkyld eller hade svalt en fluga, men nu 4 månader senare börjar jag tvivla. Att jag sedan har svårt att äta om morgonen och blir "äckligt mätt" på tre mackor gör inte saken bättre när han kommer förbi och försöker harkla upp blindtarmen. Nä, harkelspottaren kommer jag INTE sakna.

bara fyra dagar kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0