Jag, en hacker

Om jag är duktig på datorer? Fråga mina kollegor som ständigt rådfrågar mig om hur man gör saker. Jag har alltså lyckats under min tid här på Höganäs AB att få ett enormt självförtroende inom området data.

Nyss satt jag och kollade på andras bloggar och insåg att många har en myyycket coolare sida än vad jag har men de är ändå samma portal som jag har. Hur kan detta vara möjligt??

Jag började titta på design alternativen jag kan välja på och där är absolut INGET som liknar de flashiga sidorna som jag kollat på. Jag börjar känna frustration då jag ska vara kunnig inom detta.

Under mina frustrerade knapptryckningar (för alla vet att sakerna fungerar mycket bättre om man trycker hårt och många gånger) så ser jag texten visa källkodning. Ahhaaaa.. Här kan man hitta saker tänkte jag som fortfarande var fylld av självförtroende efter alla klickningar. Jag fortsätter mitt frenetiska klickande men på denna länk. En sida ploppar upp och jag får känslan av att jag är den grymmaste hackern i hela världen. En massa källkoder, som jag i och för sig inte förstår, men de lyser makt ur tecknen. Jag börjar gräva mig in och försöka hitta något jag kan komma ihåg från "bygg din egen hemsida" kursen jag läste på internet för några år sedan.

Jag hittar till slut det enda som står på svenska, Kommentarer:. Och jag tänker "detta måste vara det som står på första sidan, detta ska vi ändra på". Och i sann hacker anda så ändrar jag det lite fräckt från kommentarer till bektraktelser.

Jag är såå sjuuukt bra på datorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0