kartellbildning?

Så fort jag tänker på lastbilskörkortet känner jag mig lurad. Det har sina anledningar och just idag så bokade jag ett par körlektioner... för 1400!!!!! kronor styck. Jag räknar med att kanske behöva 8 sådana. Ilska väcks i mitt huvud. Inte bara för att det är oerhört dyrt med körlektionerna utan för att det inte finns några alternativ. Eller så kan jag inte säga, det finns ett företag. Men det tar EXAKT samma pris PLUS!! att jag måste betala in inskrivningsavgift för att få en genomgång (teoretiskt) på hur motorn fungerar. En del som jag tänkte läsa mig till själv. Jag kan alltså inte välja vilket sätt jag ska bli fucked på, det enda jag kan veta är att det kommer göra jävligt ont i plånboken.

Men så slog det mig. Hur kan ingen annan än två företag i hela Helsingborg satsa på utbildning inom ett område som SKRIKER efter just den kompetensen. Har man lastbilskörkort och inte är komplett dum i huvudet så är man nästan garanterad jobb. För att sedan inte tala om väntetiderna för att få en körlektion. 5 veckor tvingas jag gå och älta för hur många lektioner jag behöver ta. Fem hela veckor innan det är dags för mig att sätta mig i en lastbil. Och ingen ansats till att hitta en lösning, anställa en körlärare till. För vad jag har förstått så har de alltid haft sådan här kö. Det är precis som om de har övertaget över kunden.

Det är alltså inte kunden som har rätt utan den körskola med mest väntetid. GO Kompetens vinner lätt den fighten, om nu lektionen mot förmodan skulle vara värdelös så ska de minsann få sina fiskar varma. Om instruktören inte kan sina saker eller om han är allmänt ointresserad. Då jäklar ska de få veta att de lever.

Jag kommer lägga in rutten torsk i brevinkastet varje kväll. Jag kommer gå in, äta en massa frukt och slänga allt i en väl dold papperskorg så att dagen efter är hela kontoret en stor entomologisk terrarie. Jag kommer dessutom lägga gamla hårdkokta ägg i deras friskluftsintag till kontorsventilationen och på det sättet möka ut dem ur huset. Det sist nämnda sker med bäst effekt om det är vinter. Utöver det så kommer jag klaga i receptionen och skriva en arg anonym insändare till HD.

Passa er noga GO, I'm on to you!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0