Vad vi inte vet om

Jag är en nyfiken själ, det går inte att komma ifrån. Att jag ständigt törstar efter kunskaper som kanske inte så många vet om är det ingen som känner mig som kan tvivla på. Om det så gäller ett nytt halvt oupptäckt band eller om det är statshemligheter så spelar det ingen roll, JAG VILL VETA.

Igår så satt jag och min kollega vid lunchen och diskuterade olika konspirationsteorier. Han berättade om en som jag inte visste om, en om att FEMA i USA har köpt in tusen och åter tusen plastkistor med plats för fyra människor och placerat dessa kistor ute på landsbygden i USA. De som skapat teorin tror att FEMA är en underorganisation till NWO (New World Order) och att kistorna köpts in är för att kunna likvidera oliktänkande och gömma kropparna där. De menar att det finns listor på vilka som är "farliga för samhället" och vilka som är "lätta att manipulera" och så vidare.

Egentligen ska man ta dessa teorier med en nypa salt men just tanken på det hela gjorde mig facinerad. Jag undrar fortfarande om det inte kan vara sant. Kanske inte allt men lite. Tänk bara på de dokument som CIA släppte. De hade varit hemligstämplade i över 40 år, det var ingen som kunde tänka sig att något sådant hade utförts.

När jag vidare sökte runt lite på teorier så kom jag på en trailer för ett program på National Geographic channel vilket för övrigt är en av de bästa tv kanaler en människa kan ha. Men den trailern visade att CIA hade utfört mind controlling tester på "frivilliga" och det var verkligen brutala tester. Skicka elektricitet genom huvudet, spela upp band med en monotomröst som gav order i 15 h. Sova i 30 dygn med hjälp av droger för att "glömma" allt.

Så när vi gick och la oss igår började min fantasi att spela mig ett spratt. Tänk om det helt plötsligt står två mörka gestalter i vårt vardagsrum och kidnappar oss, eller ännu värre likviderar oss.

Jag behöver kanske inte nämna att jag hade lite svårt att somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0