fotbollens vemod

Det är ett nytt år. Nya löften har lagts, nya midjemått ska till sommaren nås. Och framför allt har en ny fotbollssäsong startat. Dock är jag lite skeptiskt till detta. Mitt andra år som tränare kommer visa vad jag egentligen går för. Första året var en lärotid. Jag fick tips av fotbollsmiraklena i A truppen och Wendel vid min sida lärde mig oerhört mycket. Så rent fotbollsmässigt är jag dock redo.

Men vi har en gjort en ruckad i tränarstaben. Jag fick säga adjö till Mice och Delarsson och samtidigt får jag undra var Per är, och så fick jag hälsa Christer, Niklas och Mats välkomna till de ljusblå. Mats och Niklas vet jag var de är. Två sköna killar som kan fotboll och har humorn på sin sida. Christer vet jag inte så mycket om.

Det jag vet är dock att den synergi effekt vi hade bland tränarna i höstas är borta. DeLarsson's plats i omklädningsrummet är tomt. Per kommer då han kommer och annars kommer han inte. Det känns som om sammanhållningen i staben är borta.

Inte så konstigt när man byter personer. Ljusglimten i detta gråa skimmer är Niklas som har gått från klarhet till klarhet. Det kan bli en riktigt rolig säsong med han och jag som styr DamU. Han är också den enda av de nya som byter om på IP och som förstår vikten av att bada bastu efter en kall träning i Rydebäck.

Nu kanske jag får det att låta som att fotbollen är skit. Det är det givetvis inte. Men de punkterna som är tunga tynger ner mig rätt så långt. Många frågetecken som måste rätas ut och framför allt så har jag noll koll på läget.

Det är i och för sig rätt vanligt men jag vet inte riktigt vart jag ska gå för att få informationen. Per är mer informationslös än vad jag är :S

2009 års fotbollssäsong kommer att beskrivas här, på denna kanalen vid olika tider.

Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: otilia

Ja, ni bastar så mycket att nu är det jag som får vänta på pappa! :D

2009-02-12 @ 19:33:01
URL: http://otiliagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0