Rocking thunder

Det var festival i Helsingborg i helgen om du mot förmodan hade missat det. Mycket musik och mycket folk.

Tyvärr så jobbade jag fredag, söndag så jag kunde inte riktigt njuta av musiken på ett sådant sätt som jag själv hade önskat. Dock lyckades jag smita ner och se två goda vänners band lira. Och som de gjorde det.

Det var länge sedan jag hörde en spelning med Urband Mind som var så rockig. Jag menar det inte på ett negativt sätt utan det såg ut att vara ren skär glädje hos de som spelade. Även om det syns mer på vissa än på andra. Stenansiktet Stiffe leverar grymma basriff men är coolheten själv, Delarssons skrova röst förhöjde rockkänslan av konserten och givetvis Linda på trummorna som rockade loss. Deras nya stjärnskott kan jag inte namnet på men han kommer förhoppningsvis bli en fast medlem i truppen, han tillför ännu mer glädje på scen.

Hela konserten var riktigt bra och DeLarssons duett med Sins in Vains sångerskan kändes äkta och välgjord. Ljudet var också grymt, vilket det inte alltid är på Tivoli's Circus scen. Det var till och med så bra att vi som satt och njöt missade att ett av helgens värsta åskväder dundrade förbi utanför med folk som flydde undan regn och annat.

Men vi lyckligt lottade själar kunde lugnt sitta och njuta av musiken och energin från scen.

Detta kan ha varit en av deras bästa spelningar än så länge...

Kommentarer
Postat av: Urban

Tack broder för de fina orden!

2009-08-05 @ 15:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0