En hamburger restaurang som inte serverar hamburgare

Det är lika dumt som det låter. En hamburger restaurang som inte serverar hamburgare. Det är ungefär som en brandkår som inte släcker bränder. Helt sjukt. Är det ett påhitt från min sida?

Nä! för när jag i fredags skulle iväg och handla så tänkte som det hälsofreak jag är att en stadig frukost är viktigt. In på McDrive och på vägen fram till den lilla boxen där en stackare sitter och tar emot ens beställning så tänkte jag noggrant ut vilken meny jag lägga mina pengar på. Skulle det bli en BigMac? nä för tråkig och svåräten i en bil. En Big tasty? Ungefär samma svårighet att äta den i bilen utan att spilla som att sitta på en varm strand med en glass-strut och säga att den inte får smälta. Det fick helt enkelt bli en QP cheese.

"Välkommen till McDonalds, det går bra att beställa" Lät den något burkiga rösten.

"jo, jag vill ha..... (för att inte tråka ut dig så skriver jag inte hela beställningen)

Ungefär här förväntade jag mig ett pris och ett "välkommen fram till lucka ett". Men döm av min förvåning när tösabiten säger "Klockan är inte tio, vi serverar bara frukost nu".

Om du någon gång råkat äta frukost på Mc Donalds så vet du garanterat att deras frukost inte är mycket att hänga i julgranen. Det krävs en monster beställning för att bli mätt, och då är det inte ens gott.

Klockan var tio minuter i tio och en hungrig Pelle förvandlades snabbt till ett odjur med horn och treudd. "Va?!!? är det sant?!!?? Då får ni fasiken ha er frukost för er själva, hörs!" Jag rivstartade och bredsladdade runt hörnan och innan jag kom ut på parkeringen var jag uppe i 120 km/h.

okej, kanske inte. Så här gick det till.

"inte tio, attans det var ju synd. Men då får jag komma tillbaka senare"

Men jag kom aldrig tillbaka!! Moohahahahaha!!!!!

Victory at last!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0