Vilken fotbollskommentator är du?

Svara ärligt på frågorna och du får reda på vilken fotbollskommentator du är mest lik.

1. Barca spelar, du tittar på. Zlatan finns på plan. Vem pratar du om?

A.
Zlatan och ännu mer Zlatan

B.
Messi i och med att han har bollen och skojar bort halva motståndar försvaret

C.
Du pratar inte om någon spelare utan berömmer Barca's laginsats och hur väl deras rörelser skapar utrymme för exempelvis Messi.

2. Det är en viktig topp match och kameran zoomar in Pep Gardiola. Matchen står och väger, vad säger du?

A.
"Här ser vi Pep Gardiola som för kvällen har på sig en brun piké tröja och ett par chinos, rätt fräsigt om jag får säga det själv".

B.
"Pep Gardiola har lite att tänka på"

C.
"Om jag vore Pep skulle jag lyfta upp Alves mer i anfallsspelet. Hans högerfot kan bli guldvärt i ett avgörande läge".

3. Matchen spelas på en för övrigt bra plan, men efter en glidtackling har en rejäl tuva fläkts upp. Kameran visar givetvis denna, vad säger du?

A.
"Här ser vi en lucka, undra vart den leder"

B.
"planen kan lätt ta stryk vid sådana här viktiga matcher"

C.
"Om bildproducenten hade varit med lite hade vi sett en magisk överflyttning av Atletico Madrid's försvarare"


Har du svarat med flest:

A:  Tyvärr, du är lik TV4 sportens Jesper Hussfelt

B: Du är lik Viasats Ola Wenström

C: Grattis! Du är mest lik Glen Strömberg.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha. Jag som inte ens gillar fotboll skrattar högt av denna.

2010-06-28 @ 12:33:20
URL: http://hannanas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0