Spelet är över

You will survive, will never stop wonders
You and sunrise will never fall under
We should always know that we can do anything - Jónsi "Go Do"


Spelet är över. Bokens omslag är nu det som skyddar den. Minnena från läsningen finns kvar på näthinnan, sida efter sida har vi läst tillsammans. Ibland på varsitt håll men innehållet var detsamma från start till slut. Diskussionerna när vi träffades var överväldigande. Det band som knöts kring boken kommer aldrig knytas upp.

I see you're colourful
I see you in the trees
I see you're spiritful
You're in the breeze

Det kom stunder innan boken stängdes då jag såg oss två testandes varianterna på ovetande, de funkade allt för ofta för dig. Du hade det i dig. Vänligheten, öppenheten, glädjen, skämten, allt kom naturligt för dig oavsett situationen. Problem excisterade inte i din värld, de var bara grästuvor att hoppa över. Den frihet jag kände i din närhet var obeskrivlig, den förmåga att göra allt ens drömmar kunde fantisera om, den förmågan hade du.

Jag lärde mig mycket av dig och kommer fortsätta lära mig. Du var som en mentor i livet, lärde mig leva det på ett sätt som jag ville och som du tillät mig. Din personlighet var unik, kombinationen av drivkraft och en härlig vän är svår att kombinera.

Jag skriver inte för att du ska läsa, jag skriver för att jag måste. Jag ville säga allt detta till dig men trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag inte skulle hinna. Det fanns inte med på kartan. Detta var bara ett hinder du skulle hoppa över som du gjort med många andra.

Istället får jag skriva med tårarna rinnandes längs kinderna och med gråten i halsen. Tur du inte ser mig nu, du hade tyckt jag var patetisk och sedan föreslagit en öl nere på Hampan. Den ölen hade jag behövt. Eller, kanske inte ölen men ditt sällskap. Har mycket inom mig som jag vill säga till dig, mycket som jag ville att du skulle få höra och dela med dig av din kunskap och dina tankar kring på ett sätt som bara du kunde.

Jag skulle kunna skriva i evigheter om hur bra vän du var och hur härligt det var att enbart vistas i din närhet. Istället kommer jag berätta det när vi träffas nästa gång, för det gör vi oavsett vad du vill eller inte så ses vi.

Jag är inte rädd för döden längre, jag vet att jag har en fantastisk vän som möter mig på andra sidan och hjälper mig tillrätta.

Tack Johan för att jag fick vara din vän och för alla trevliga stunder vi delat. Du ska veta att du är mer saknad än jag kommer kunna erkänna. Det gör ont... det är allt jag kan säga. Det gör oerhört ont inom mig. Ta väl hand om dig och passa på att vila upp dig tills vi ses.

Johan, jag säger inte hejdå utan på återseende.


Vila i frid min vän...


Every time, everyone, everything's full of life
Everyday, everywhere, people are so alive

We should all be (Oh Oh Oh) alive!

citat från Jónsi "Animal Arithmetic"


Kommentarer
Postat av: Belinda

Verkligen fint skrivit av dig! Fick rysningar i kroppen och en tår i ögat när jag läste det. Massvis med kramar!

2010-05-01 @ 16:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0