helgens hundvakt

"NEJ!", "Gå och lägg dig!", "FOT!", "SITT!". Jag är redan trött på uttrycken men har ytterligare tre dagar kvar att vakta hundarna. Jo, jag är lite trötter och bitter. Men förstå mig rätt. Jag gilar hundarna, jag är bara en kattmänniska.

Idag är det lördag, jag vaknade i morse av att Håkans väckarklocka ringde. Att jag inte kollade på den innan jag gick och la mig gjorde mig lite ledsen. Det är Håkans hundar jag passar och det är även hans hus jag bor i nu under helgen. Allt för att vara nära hundarna.

Håkans pappa hade erbjudit sig att passa hundarna någon dag men jag tackade nej då jag trodde att min landlord behövde sin lägenhet i helgen och jag då inte hade någonstans att bo. Men nu måste jag ringa honom och be om hjälp ikväll. Min bror och hans band spelar på The Rock i Köpenhamn. Vill gärna se han spela och Köpenhamn är det tyvärr inte varje dag man är i.

Men det var ju själva f*n... måste sticka... hundarna behöver höra några av fraserna i början...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0