löpningens konung...

Mustafa Mohamed. Så heter löpningarnas konung här i Sverige. Han springer som en gud och är Sveriges hopp i marathon sammanhang.

På lappen för anmälning inför Göteborgsvarvet i maj så skrev jag upp mitt smeknamn, Pelle. Det hade stått där länge tills jag idag gick förbi och av en händelse så såg jag att någon hade lagt till ett = Mohamed Mustafa. Jag har alltså en enorm press på mig från grabbarna på station.

Så jag tänkte att jag skulle ha en liten träningsdagbok här på denna bloggen.


Vi börjar med idag 5/3.

Idag jobbar jag dygn, ingen speciell träning utan innebandy där vi unga vann en jordskredsseger över de gamla. Vi krossade dem totalt, deras självförtroende var nere i botten och vi kommer leva länge på denna seger.

Tänkte springa imorgonbitti innan jag går av. Men det tyckte inte min kropp, har minsann gått och fått ont i halsen. Är alltså sjuk... IGEN!!! typiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0